We werken aan het steeds verder verbeteren van onze dienstverlening. De dienstverlening wordt steeds meer digitaal aangeboden o.a. door invoering van bijvoorbeeld mijnkoggenland.nl voor onze inwoners. Ook binnen Burgerzaken worden grote stappen gezet. Door een nieuw systeem verbeteren we de dienstverlening, waardoor een inwoner zoveel mogelijk geholpen wordt bij het eenvoudig regelen van uiteenlopende zaken. Denk aan het regelen van een huwelijk of het doorgeven van een verhuizing. Binnen de KOM-gemeenten (Koggenland, Opmeer en Medemblik) werken we met dezelfde applicatie en zijn processen geharmoniseerd en geoptimaliseerd. Dit betekent dat we allemaal op dezelfde manier werken, waardoor we elkaars kennis kunnen benutten en we minder kwetsbaar zijn op het gebied van de verschillende expertises. Door de geautomatiseerde processen worden medewerkers minder belast met administratieve taken en krijgen zij meer ruimte om zich te richten op de complete dienstverlening aan inwoners en het persoonlijk contact met inwoners.
Voorstellen werken wij verder uit om te laten zien waar Koggenland goed in is op basis van een imago-onderzoek. Verbetervoorstellen voor onze ondernemers op basis van de ondernemerspeiling worden opgesteld.